תורמים בטוח – כל מה שצריך  לדעת לפני שתורמים מחשב לכל ילד

כאשר ארגונים מוצאים עצמם עם  ציוד IT עודף או מיושן, רבים מהם שוקלים לתרום אותו  לצדקה.

הרצון לתרום מחשבים עלה לאחרונה ביתר שאת עקב עידן וירוס הקורונה ששינה את חיינו במובנים רבים. כולנו מבינים כי כדי לגשר על הפער הדיגיטלי ועל מנת למנוע את הרחבת הפער החינוכי בין תלמידי ישראל, עלינו לדאוג למחשב לכל ילד גם בקרב משפחות שידם אינה משגת. המציאות הנוכחית הביאה לכך ש "מחשב לכל ילד" יהיה תנאי הכרחי כדי לצלוח את שנת הלימודים ההיברידית.

שנים רבות שארגונים שונים במשק פועלים למען הקהילה. ישנן חברות לא מעטות אשר מעדיפות  לתרום את ציוד ה IT  המשומש לארגונים שונים, מאשר להוציא כסף מזומן מקופת החברה. לעתים קרובות, עובד עם זיקה לארגון צדקה כלשהו יבקש לתרום את ציוד ה IT שהגיע לסוף דרכו לארגון כזה או אחר.

תרומת ציוד IT משומש לארגונים היא חיובית וראויה. אבל איך נוודא שהיא לא מסבה נזק לארגון?

אין ספק כי ללא תרומות אלה, לא ניתן היה להגשים את החזון של "מחשב לכל ילד". יחד עם זאת, אף חברה לא הייתה רוצה לגלות כי בסופו של יום יצא שכרה בהפסדה. כדי למנוע נזקים לארגון, על המנהלים, לפעול למניעת העברת המידע היקר ביותר לחברה, יחד עם ציוד המחשוב.   

 ישנן סוגיות שונות שיש לתת עליהן את הדעת לפני ש"מוציאים" מרשות החברה ציוד IT משומש; סוגיות הנוגעות לעלויות, ביקורת ומעקב אחר התהליך,Compliance  והסוגיה החשובה מכולן, נושא אבטחת מידע. יש צורך להסיר את מדבקות הזיהוי והשיוך מכל מכשיר ומכשיר, למחוק ולהשמיד את כל המידע הארגוני הרגיש המצוי בחומרה, ולהסיר או להעביר תוכנות ורישיונות רלוונטיים למחשבים אחרים.  התהליך לעיתים אינו מוכר למחלקת הIT בארגון ובנוסף עלול להיות ארוך ולגזול משאבים חיוניים מעובדי ה IT.  אז האם לוותר על התרומה? ממש לא! ראשית כי התרומה היא חשובה ומשמעותית לחוסנה החברתי של החברה. שנית, גם אם הציוד לא יועבר לתרומה, המידע שבו עדיים חשוף לגורמים חיצוניים ולכן יש לטפל בו כראוי.

 אז מה הפתרון?

חברתITAD  (IT Asset Disposal) מקצועית יכולה לסייע בניהול מסודר ופישוט של תהליך תרומת ציוד מחשוב. בראש ובראשונה תדאג חברת הITAD  להשמיד ולמחוק את כל המידע החסוי של החברה התורמת, תוך הסרת סימני זיהוי של החברה. באופן זה החברה התורמת מוגנת  מפני פגיעה במוניטין החברה וכן יכולה להיות רגועה שהיא עומדת בתנאי תאימות (compliance) של חוקי סביבה,  אבטחת מידע כולל ה DGPRהמחמיר, רישוי ובנהלים הפנימיים של החברה.  

יתרון משמעותי נוסף של חברתITAD  טמון ביכולתה לבדוק, לטפל ולתקן את המכשירים השונים במעבדת החברה ע"י טכנאי מחשבים מנוסים. מוצרים שאינם ניתנים לתיקון יועברו למחזור, בהתאם לדרישת החוק. באופן זה, נמנע מצב מוכר בו עמותות או מלכ"רים מוצאים עצמם חסרי אונים מול ציוד  IT תקול, אשר אין להם את הידע ו/או האמצעים להשמישו; ואשר נשאר אצלם כאבן שאין לה הופכין או נזרק בניגוד לחוק.  

במקרים בהם ארגוני צדקה מעדיפים תרומות כספיות על פני קבלת הציוד, תוכל חברת הITAD לבצע את תהליך מכירה של נכסי ה IT המשומשים בשוק "יד שניה"; ההכנסה הכספית ממכירות אלו יוכל לשמש לתרומה. והחברה תוכל ליהנות מזיכוי מס.  כיום, כאשר אנשים, מסגרות לימוד ועסקים משלבים מחשבים כמעט בכל תחומי החיים, הגישה למחשב הופכת להיות הכרחית עבור כולם. הפערים  בין אלו שיש להם ואלו שלא , גדל במהירות. עסקים רבים, במיוחד חברות טכנולוגיה ו IT, פועלים למציאת פתרון לצמצום "הפער הדיגיטלי".
ישנן בארץ תוכניות המספקות מחשבים חינם או בעלות סמלית למיעוטי יכולת. התערבות של ספק ITAD מקצועי בתהליך, תגן על החברה התורמת, בד בבד עם ייעול  התהליך עבור החברה הנתרמת. הארגון הנתרם יקבל ציוד תקין העומד במפרטים הנדרשים תוך מתן אחריות לציוד, וטיפול בדרישות הלוגיסטיקה השונות. ספק ITAD מקצועי יעזור לכם להבטיח שתוכניות מבורכות הדואגות לאלו הזקוקים לסיוע, אכן יקבלו תרומות המתאימות לצורכיהם, תוך שמירה על נכסי החברה התורמת.

רגע לפני
שאתם
עוזבים...
אנו בטוחים שנוכל לעזור לכם למצוא את השירות המתאים לכם!
השאירו פרטים ויועץ מטעמינו ישוב אליכם בהקדם
דילוג לתוכן